ראשי > חדשות > התקבלו האישורים הנדרשים לצורך בנייתו מחדש של גשר הכהנים באומאן באופן חוקי

התקבלו האישורים הנדרשים לצורך בנייתו מחדש של גשר הכהנים באומאן באופן חוקי

ז׳ באייר תשע״ז

התקבלו האישורים הנדרשים לצורך בנייתו מחדש של גשר הכהנים באומאן באופן חוקי

ז׳ באייר תשע״ז

רבני ברסלב בקריאה לאנ"ש לתרום ביד רחבה למען ההוצאות הבנייה • מידע עדכני לכהנים הבאים לציון רביה"ק לאחר למעלה מ-8 חודשים של סחבת ועיכובים בהנפקת האישורים הדרושים לבנייתו מחדש של גשר הכהנים באומאן שנהרס על ידי העירייה, אישר בשבוע שעבר ראש עיריית אומאן באופן סופי את הקמת הגשר המיועד למעבר כהנים לציון רביה"ק רבי נחמן […]

רבני ברסלב בקריאה לאנ"ש לתרום ביד רחבה למען ההוצאות הבנייה • מידע עדכני לכהנים הבאים לציון רביה"ק

לאחר למעלה מ-8 חודשים של סחבת ועיכובים בהנפקת האישורים הדרושים לבנייתו מחדש של גשר הכהנים באומאן שנהרס על ידי העירייה, אישר בשבוע שעבר ראש עיריית אומאן באופן סופי את הקמת הגשר המיועד למעבר כהנים לציון רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א.

בנייתו של הגשר התעכבה עד עתה בשל דרישתו של ראש העיר להרחיב את הכביש של רחוב בילינסקי בעוד מטר וחצי על חשבון שטח בית הקברות במתחם הציון ובהר שמתחתיו. במסגרת ההסכם שנחתם ביום רביעי שעבר עם עיריית אומאן, נסוג ראש העיר מדרישתו ההזויה.

ההסכם מחייב את 'איחוד ברסלב באומאן' לבנות מחדש את הכביש ומערכות הניקוז לאורך כל רחוב בילינסקי עד לרחבה של חניית האוטובוסים במורד הרחוב, ולהתקין משני צדדי הכביש מדרכות מסודרות. על פי דרישת עסקני 'איחוד ברסלב באומאן' החזירה העירייה למתחם הקלויז את חלקי הגשר שפורק והוחרם, ובעז"ה יתחילו עובדי 'איחוד ברסלב' בימים הקרובים במלאכת סלילת הכביש מחדש, ובניית המדרכות מערכות הניקוז החדשות, ובהקמת הגשר החדש והמשך בניית ה"כיפין" שיבנה על פי כל כללי ההלכה לאורך כל הרחוב, בכדי לאפשר לכהנים להגיע אל הציון הקדוש מבלי להיכשל בחשש טומאת מת.

בשיחה שערכנו עם יו"ר 'איחוד ברסלב באומאן', הרב נתן בן נון שעסק במרץ רב במשא ומתן עם השלטונות ובהשגת את האישורים, הוא סיפר ל'ברסלב גלובל' על השתלשלות העניינים: "לרגל קיבוץ אנ"ש בר"ח ניסן בציונו של רביה"ק באומאן, בנו עובדי 'איחוד ברסלב באומאן' גשר עץ זמני שאפשר לכהנים להגיע לציון הק'. הגשר נבנה למרות התנגדותו הנחרצת של ראש עיריית אומאן, ופורק בידי עובדי העירייה מיד לאחר מכן. יום לאחר הריסת הגשר, נפגשנו עם ראש העיר במטרה לפתור את בעיות האישורים וחוקיות הגשר, ועל פי בקשתו הגשנו לעירייה את תוכניות הבנייה שנעשו על ידי פרוייקטורים ומהנדסים מומחים. ראש העיר העלה דרישות לשדרוג הכביש והתשתיות, וכדי לא לעכב את הקמת הגשר הסכמנו לכל הדרישות".

"לקראת סיום התהליך וחתימת ההסכם, דרש ראש העיר שנרחיב את הכביש ברחוב בילינסקי על חשבון שטח בית החיים. כמובן שלא היה באפשרותינו להסכים לדרישה כזאת, ולכן פנינו לנציגי הממשל בקייב ובמחוז צ'רקס וקיבלנו הבטחות שהנושא יטופל ויקודם בדרגים הגבוהים שיתנו הוראה לאשר את הקמת הגשר במהירות האפשרית. ביום רביעי שעבר, פרשת תזו"מ, קבלנו ברוך השם את האישורים הנחוצים כולל התנאים לשדרג את רחוב נחמן מברסלב, ובעז"ה נתחיל מיד במלאכה על פי הנחייתם של מומחי אגודת אתרא קדישא, והגשר ייבנה בעז"ה מיד לאחר שדרוג הכביש והתשתיות וכפי שסוכם".

עסקני 'איחוד ברסלב באומאן' החלו בגיוס תרומות בכדי לממן את ההוצאות העצומות שעולות לסך רב של רבבות דולרים. גבאי בתי הכנסת בריכוזים של חסידי ברסלב בארץ ובעולם קיבלו הנחייה להודיע לציבור המתפללים בבתי הכנסיות על גיוס ההתרמה למטרה הנחוצה, ורבני ברסלב יצאו בקריאה לאנ"ש שיתרמו להוצאות. (מצורף הקריאה של הגה"צ ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א והרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א).

מכתב מהגה"צ ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א

מכתב מהרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א

מידע עדכני לכהנים הבאים לציון רביה"ק באומאן: עד להשלמת הגשר, אין לכהנים אפשרות להגיע למרפסת הכנסת האורחים של הרב גבאי, מכיוון שההליכה בדרך זו כרוכה בשאלות חמורות שהתעוררו לאחר שלפני כשנה התגלו בשטח זה קברים עתיקים. כמו כן אין אפשרות טובה לראות את היכל הציון הקדוש מרחוב פושקינא והככר הסמוכה, ולעת עתה כהנים שמבקשים להתפלל ולומר תיקון הכללי במקום שממנו הם יכולים לראות הציון, יאלצו לעמוד ברחובות הצופים לציון הקדוש מכיוון השוק והקלויז העתיק.

בנוגע לעניין זה של אמירת תיקון הכללי תוך ראיית הציון מרחוק, העתקנו כאן את השיחה הידועה ממוהרנ"ת זיע"א שאמר לבנו: "על אודות אסיפתנו בימי ראש השנה הקדושים אמר פעם אחת מוהרנ"ת לבנו ר' יצחק ז"ל בזה הלשון: אני מקווה שיתקיים הדבר עד ביאת הגואל צדק, אבל אף על פי כן מי יודע, חס ושלום, מה שיעבור בזה (מגודל ועוצם הקטרוגים המתעוררים ומתגברים על זה בכל עת), אולי, חס ושלום, ימנעו ולא יניחו, חס ושלום, בשום אופן לבוא לשם, זאג איך דיר זאלסט תמיד זיין ראש השנה אין אומין, ערב ראש השנה זאלסט זיך שטעלין אפילו אין מארק [אומר אני: שאתה תמיד תהיה בראש השנה באומן, וערב ראש השנה העמד את עצמך אפילו בשוק] באיזה מקום שרואים משם בית ציונו הקדוש, ותאמר שם העשרה קפיטיל תהלים, ואחר כך תתפלל שם באומין בראש השנה אפילו באיזה עזרה (פאליש) של בית המדרש, וכן תנהג כל ימי חייך" (ספר כוכבי אור אנשי מוהר"ן ב,ב).

ונחתום בבקשה והודעה לעורר את הכוהנים שטועים כאילו ניתן להיכנס לציון באופן ארעי בישיבה על גבי שולחן וכדו' (וכמו שפורסם בכמה מקומות וכפי שרואים בתמונות המצורפות) ודבר זה הוא נגד ההלכה, וכפי שמובא במכתבו של הרה"ג ר' אליעזר יהודה קעניג שליט"א ראש כולל הוראה דחסידי ברסלב בירושלים שכתב למערכת ברסלב גלובל לפרסם הדבר לאלפי אנשי שלומינו חסידי ברסלב (המכתב מצורף לקמן).

והשי"ת יעזור שבמהרה יקויים הפסוק הקיצו ורננו שוכני עפר, בביאת משיח צדקנו מחלציו יצא בב"א.

קעניג

איחוד ברסלב יוצא במגבית חירום

רשימה

real accessibility icon
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support