ראשי > מאמרים בתורת ברסלב > הארה של חיוך

הארה של חיוך

ו׳ באב תשע״ט

הדרך הפשוטה והנגישה ביותר להשיג את האור המובטח ב'יאר ה' פניו אליך', היא לנצל כל מפגש עם פנים יהודיות, כדי להאיר דרכן ובאמצעותן את הארת פני השם. לשם כך יש לחפש יחד את הטוב השוכן בכל יהודי, הטוב הזה מאיר כשמדברים ומקבלים כל אחד מחבירו את חלקו הטוב השוכן בקרבו

אין לך דבר משובב ומשיב נפש כמו חיוך הגון והארת פנים, קל וחומר בשעה שהארת הפנים שופעת וזורחת מאת הבורא ברוך הוא בעצמו.

המטרה הנעלה של יהודי בעולמו, היא להמשיך לכאן, אל תוככי העולם, את הארת פניו של השם.

ולכן, מצווה כל יהודי לעסוק כל ימיו בחיפוש אותם פנים בבחינת "בקשו פניו תמיד". בכל פינה שאליה תפנה, ובכל עסק בו תעסוק, מרכז התעניינותך צריך להיות איך מוצאים כאן הארת פנים שמיימית, חיוך של השגחה.

מפליא ללמוד שהיעד כה קרוב.

רבי נתן אומר: אם רצונך למצוא את הארת פני השם, חפש אותה בפני חבריך. הנקודה הטובה השוכנת בליבו של כל יהודי, כשהיא זורחת ומאירה, הרי היא הארת פנים אלוקית, והדבר הזה זורח בכל פעם ששני יהודים נפגשים ומדברים יחד באחווה ורצון משותף להאיר ולספוג הארה זה מזה.

בכל יהודי, מלמד רבי נתן, מאירה נקודה טובה, חלק אלו-ה ממעל. בחלק הזה כל יהודי נחשב צדיק. וכשהנקודה הזו זורחת, מאיר בעולם חן יהודי אמיתי, ואז גם השי"ת מלמעלה מאיר באהבה את הארת פניו, העולם נשטף בהארת פנים.

התורה מברכת אותנו "יאר השם פניו אליך ויחונך" והדרך הפשוטה והנגישה ביותר להגשמת הברכה היא, לנצל כל מפגש עם פנים יהודיות, כדי להאיר דרכן ובאמצעותן את הארת פני השם. לשם כך יש לחפש יחד את הטוב השוכן בכל יהודי, הטוב הזה מאיר כשמדברים ומקבלים כל אחד מחבירו את חלקו הטוב השוכן בקרבו.

גולשים צפו גם ב:

real accessibility icon
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support