תפילה לזכות להגיע לציון
כ״א באדר תש״פ
חוברה על ידי הרה"ח רבי יצחק ברייטער זצ"ל, הי"ד, בתקופה שבה לא ניתן היה להגיע לציון. כעת, בעקבות מגיפת הקורונה שסגרה את הגבולות בין המדינות, הפכה התפילה הזו שוב לרלוונטית…
תפילה לזכות לבוא ולהשתטח על הציון הקדוש של רבינו נחמן בן פיגא זיע"א, באומן
חוברה על ידי הרה"ח רבי יצחק ברייטער זצ"ל, מגדולי חסידי ברסלב בפולין, הי"ד, בתקופה שבה, בגלל השלטון הקומוניסטי, לא ניתן היה להגיע לציון (כמסופר, בין היתר, כאן).
כעת, בעקבות מגיפת הקורונה שסגרה את הגבולות בין המדינות, הפכה התפילה הזו שוב לרלוונטית, ועלינו להתפלל ולבקש שנזכה, שוב, לעלות לציון רבינו הק' ולשפוך שם שיחנו לפני ה' יתברך
(אין להעתיק ללא רשות מפורשת)
רִבּוֹן כָּל עוֹלָמִים, אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמוֹת. הַחוֹשֵׁב מַחְשָׁבוֹת לְבַל יִדַּח מִמֶּנּוּ נִדָּח. אַתָּה זִכִּיתָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, לִהְיוֹת בִּכְלַל זֶרַע יִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ. וְקֵרַבְתָּ אוֹתָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לְצַדִּיקֵי אֱמֶת, וְנָטַעְתָּ בָּנוּ אֱמוּנָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, לְהַאֲמִין בְּךָ וּבְתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה וּבְצַדִּיקֶיךָ הָאֲמִתִּיִּים, לְהַאֲמִין בְּכָל דִּבְרֵיהֶם הַקְּדוֹשִׁים, וּבְכָל עִנְיָנָם, אֲשֶׁר הוּא אֱמֶת וְיַצִּיב וְנָכוֹן וְקַיָּם.
עַל כֵּן חוּס וַחֲמֹל עָלֵינוּ, אָבִינוּ אָב הָרַחֲמָן, שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה, כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים. וְעָזְרֵנוּ בַּחֲסָדֶיךָ הַגְּדוֹלִים, שֶׁנִּזְכֶּה מְהֵרָה לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם, אֶת כָּל דִּבְרֵי הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים, אֶת כָּל אֲשֶׁר הוֹרוּ וְלִמְּדוּ אוֹתָנוּ, לְמַעַן נִזְכֶּה כֻּלָּנוּ לָשׁוּב אֵלֶיךָ בִּמְהֵרָה, עַל כָּל חַטֹּאתֵינוּ וַעֲוֹנֹתֵינוּ וּפְשָׁעֵינוּ, וְנִזְכֶּה כָּל אֶחָד לְקַבֵּל תִּקּוּנוֹ הַצָּרִיךְ לוֹ, עַל יְדֵי בְּחִירֵי צַדִּיקֶיךָ הָאֲמִתִּיִּים.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מָלֵא רַחֲמִים רַבִּים וַחֲסָדִים גְּדוֹלִים תָּמִיד עַל כָּל הַחֲפֵצִים לְהִתְקָרֵב אֵלֶיךָ. אַתָּה חָמַלְתָּ עָלֵינוּ בַּדּוֹרוֹת הָאַחֲרוֹנִים הָאֵלֶּה, בְּעִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא, וְשָׁלַחְתָּ לָנוּ רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲמִתִּי, הַהוֹלֵךְ לְפָנֵנוּ וּמוֹרֶה אוֹתָנוּ אֶת הַדֶּרֶךְ נֵלֵךְ בָּהּ, וְאֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר נַעֲשֶׂה, לְמַעַן לֹא נִישַׁן וּנְאַבֵּד אֶת יָמֵינוּ וּשְׁנוֹתֵינוּ, הַלֹּא הוּא נַ'חַל נ'וֹבֵע מְ'קֹר חָ'כְמָה, רַבֵּינוּ נַחְמָן בֶּן פֵיגֶא זְכוּתוֹ תָּגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, אֲשֶׁר הוּא מְעוֹרֵר אוֹתָנוּ מִשְׁנָתֵנוּ וּמְלַהֵב (- מַבְעִיר) אֶת לְבָבֵינוּ הָאָטוּם, וּמְחַזֵּק אוֹתָנוּ לְהִתְחַזֵּק וְלַעֲמֹד תָּמִיד עַל עָמְדֵנוּ, כִּי הוּא הוֹלֵךְ לְפָנֵנוּ וּמִתְפַּלֵּל וּמַמְלִיץ טוֹב בַּעֲדֵנוּ. וְהוּא יִחֵד עֵדִים נֶאֱמָנִים אֲשֶׁר גַּם אַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ כָּל מִי שֶׁיָּבוֹא עַל קִבְרוֹ הַקָּדוֹשׁ. וְיֹאמַר שָׁם הַעֲשָׁרָה מִזְמוֹרֵי תְּהִלִּים, הַיְּדוּעִים וְהַמְּסֻגָּלִים לְתַקֵּן פְּגַם הַבְּרִית, אֲשֶׁר הַצַּדִּיק הַזֶּה הוֹצִיא הַסּוֹד הַזֶּה מִתַּעֲלוּמוֹת בִּשְׁבִיל תִּקּוּן נְפָשׁוֹת הַנִּדָּחוֹת, וְיִתֵּן פְּרוּטָה לִצְדָקָה עֲבוּרוֹ, אֲזַי אֲפִלּוּ אִם גָּדְלוּ וְעָצְמוּ עֲוֹנֹתָיו וַחֲטָאָיו שֶׁל הָאִישׁ הַהוּא מְאוֹד מְאוֹד חַס וְשָׁלוֹם, יִתְאַמֵּץ וְיִשְׁתַּדֵּל הַצַּדִּיק הַזֶּה בְּכָל כּוֹחוֹ לְהוֹשִׁיעוֹ וּלְתַקְּנוֹ וּלְהוֹצִיאוֹ מִן הַשְּׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת וּמִתַּחְתָּיו. וּבְזֶה הַלָּשׁוֹן אָמַר: "אִיךְ וֶועל מִיךְ לֵיגְען אִין דֶּער לֶענְג אוּן אִין דֶער בְּרֵיט, אִיךְ זָאל אִים אַ טוֹבָה טְאָהן. בַּי דִי פֵּאוֹת וֶעל אִיךְ עִם אַרֹיְס צִיהֶען פִין שְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת וּמִתַּחְתָּיו" ( – אַנִּיח עַצְמִי לָאֹרֶךְ וְלָרֹחַב לְהֵיטִיב עִמּוֹ. מֵהַפֵּאוֹת אֶמְשְׁכֵהוּ וְאוֹצִיאֵהוּ מִשְּׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת וּמִתַּחְתָּיו). וְאַתָּה יָדַעְתָּ רִבּוֹנוֹ דְּעַלְּמָא כֻּלָּא, אֶת כָּל מַה שֶׁעוֹבֵר עָלֵינוּ, עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד בָּעִתִּים הַלָּלוּ, וּבִפְרָט בְּעִנְיַן פְּגַם הַבְּרִית, אֲשֶׁר הוּא פְּגַם כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ, חַס וְשָׁלוֹם, אוֹי לִי וַי לִי, מָה אֹמַר לְפָנֶיךָ יוֹשֵׁב מָרוֹם וּמָה אֲסַפֵּר לְפָנֶיךָ שׁוֹכֵן שְׁחָקִים הֲלֹא כָּל הַנִּסְתָּרוֹת וְהַנִּגְלוֹת אַתָּה יוֹדֵעַ.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מָלֵא רַחֲמִים. יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת, אַתָּה יוֹדֵעַ רָזֵי עוֹלָם וְתַעֲלוּמוֹת סִתְרֵי כָּל חָי, אַתָּה חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן, וּבוֹחֵן כְּלָיוֹת וָלֵב, לְפָנֶיךָ נִגְלוּ כָּל תַּעֲלוּמוֹת, אֵיךְ שֶׁמִּתְגַּבְּרִים הַמְּנִיעוֹת וְהַנִּסְיוֹנוֹת וְהַיְּרִידוֹת בָּעֵת הַזֹּאת, אֲשֶׁר הַכְּפִירוֹת וְהַפְּרִיצוּת וְהַתַּאֲווֹת מִתְגַּבְּרִים בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר וְיוֹתֵר. וְהַפְּלֵיטָה הָאַחַת הַנִּשְׁאֶרֶת לָנוּ, אַחַר הִסְתַּלְּקוּת רַבֵּינוּ הַקָּדוֹשׁ, הוּא צִיּוּנוֹ הַקָּדוֹשׁ בִּקְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר בְּכוֹחוֹ לְהַעֲלוֹת וּלְתַקֵּן הַכֹּל אֵלֶיךָ, וּבַעֲוֹנֹתֵינוּ הָרַבִּים גַּם זֶה נִטְרָף מֵאִתָּנוּ, וְטָרֹף טֹרַף יוֹסֵף, וְלַיּוֹצֵא וְלַבָּא אֵין שָׁלוֹם, דַּרְכֵי צִיּוֹן אֲבֵלוֹת מִבְּלִי בָּאֵי מוֹעֵד.
וְעַתָּה מֵאַיִן יָבוֹא עֶזְרֵנוּ, אָנָה נִשְׁפֹּךְ שִׂיחֵנוּ, אָנָה הַמָּקוֹם אֲשֶׁר נוּכַל שָׁם לְהִתְוַדּוֹת עַל כָּל מַה שֶׁעוֹבֵר עָלֵינוּ, לְמַעַן יִתְהַפְּכוּ כָּל יְרִידוֹתֵינוּ לַעֲלִיּוֹת וְהָעֲווֹנוֹת לִזְכוּיוֹת, וְנִזְכֶּה לָצֵאת מִכָּל זוּהַמׇּתֵנוּ וְכִעוּר מַעֲשֵׂינוּ וּכְסִילוּת דַּעְתֵּנוּ. עַל כֵּן יֶהְמוּ וְיִכְמְרוּ מֵעֶיךָ וְרַחֲמֶיךָ עָלֵינוּ, וַעֲשֵׂה לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל הַמְּשֻׁתָּף בְּשֵׁם הַצַּדִּיק הָאֲמִתִּי, וְעָזְרֵנוּ בִּזְכוּתוֹ וְכוֹחוֹ שֶׁיִּפָּתְחוּ מְהֵרָה שַׁעֲרֵי צִיּוֹן הַנְּעוּלִים, וּפְתַח לָנוּ שַׁעַר בְּעֵת נְעִילַת שַׁעַר, פִּתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי צֶדֶק אָבֹא בָם אוֹדֶה יָהּ, פִּתְחוּ שְׁעָרִים וְיָבֹא גוֹי צַדִּיק שֹׁמֵר אֱמֻנִים. זֶה הַשַּׁעַר לַה' צַדִּיקִים יָבוֹאוּ בוֹ, שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד, וְנִזְכֶּה כֻּלָּנוּ לָבוֹא שָׁמָּה בִּרְנָנָה וּלְהִשְׁתַּטֵּחַ עַל הַצִּיּוּן הַקָּדוֹשׁ בִּתְפִלָּתֵנוּ, וְנִזְכֶּה מְהֵרָה לְהִתְעוֹרֵר מִשְׁנָתֵנוּ הָעֲמֻקָּה, וְלָקוּם מִנְּפִילָתֵנוּ וְלָשׁוּב אֵלֶיךָ בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה וּבְלֵב שָׁלֵם, וּלְהִתְנַהֵג מֵעַתָּה כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב, אֲנַחְנוּ וְכָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְלֹא נָשׁוּב עוֹד לְכִסְלָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִינוּ, וְהֶגְיוֹן לִבֵּנוּ לְפָנֶיךָ ה' צוּרֵנוּ וְגוֹאֲלֵנוּ אָמֵן וְאָמֵן.
לחצו כאן והורידו את התפילה לזכות להגיע לציון בקובץ מעוצב ונוח להדפסה ולקריאה
גולשים צפו גם ב:
הברסלבים הראשונים
מסמך מרתק שרשם זלמן שזר מפיו של הרה"ח ר' שמואל מאיר אנשין על התקרבותו לברסלב, על עלייתו ארצה ועל חסידי ברסלב הראשונים בירושלים.
כולם יהיו ברסלב
האם כל הצדיקים שחיו אחרי רבי נחמן לא היו צדיקים? האם לעתיד לבוא כולם יהיו ברסלב? האם חובה על כל אדם להתקרב לרבי נחמן ולהיות חסיד ברסלב? תשובות - בפנים
לכו ונחדש המלוכה
זהו סוד ה'בראשית' מיד אחר ירח האיתנים – להתחיל מבראשית, להתחדש לגמרי ולשכוח את כל העבר. כי "אפילו אם עבר האדם מה שעבר, אפילו אם עבר על כל התורה כולה, אף על פי כן אין…
צעקת החיפוש
החיפוש אחרי נקודת הטוב הוא מעשה הקנאות הראוי ביותר עבור קדושת יהדותנו. והחיפוש הזה מתחיל בספרי הצדיקים, עובר בהכרח דרך שיחת חברים, ונעשה שלם ומוחלט מתוך בירור עצמי.
קירוב רחוקים – א
על החובה לעסוק בענין קירוב רחוקים • כוחו של יחיד • התועלת למקרב הנפשות • התענוג הנגרם לקב"ה כביכול על ידי קירוב רחוקים • הדרכות רביז"ל בעסק הקירוב • עובדות מאנ"ש ועוד | מאמר ראשון
גילוי העולמות (א)
לכל אדם ידיעות אודות המציאות, אותן קנה באמצעות כוחות החכמה והבינה שלו ובאמצעות הנתונים שנמסרו לו על ידי חושיו. אולם "דעת" היא התוודעות מסוג שונה אל המציאות. הכוונה לגילוי של הקודש בכל דבר, חיבור כל…
המלך והכפרי
"...פנה המלך אנה ואנה וראה כי אין איש, וכי כל שריו ועבדיו הנאמנים עזבוהו לנפשו, ומשכך, מצא המלך עצמו מיואש. הביט לכאן ולכאן, החל צועד מעט "עד שמצא בית כפרי אחד", ותוך שהוא מבוסס את…
בענין השמחה…
נקודת השמחה בעצם היהדות אמורה ללוות את הנפש לכל מקום אליו תתגלגל. המצוות והטוב שיש בכל יהודי, די בהם כדי להחיות את נפשו תמיד, בכל מצב. חיי אמונה הם כאלו שאינם נתונים לחסדי המצב והמקום.…