הדרך לזכות לאמונה
י״ב באדר ב׳ תשע״ט
כשאדם הולך חלילה עם מסקנה שלא טוב לו, הרי הוא מסתבך יותר במועקותיו, כי הוא פוגם באמונה, דבר אשר מחשיך לו את הדרך לצאת מהתסבוכת. הדרך הנכונה והאמיתית היא אך ורק להודות לה' כל הזמן, ואם יתמיד בה האדם, אזי יאיר לו אור האמת לצאת מהחושך לאור
עם ישראל נזקק לגאולה כללית ולגאולה פרטית, עם ישראל עובר כל מיני ייסורים מעברים וקשיים בכלל ובפרט, ובקשתנו היא אחת – גאולה, כל אחד רוצה כבר להגאל מכל הגלויות והמעברים שעובר.
למרות זאת גם בזמן החושך והקושי חובה עלינו לחזק את עצמנו באמונה תמימה שהקב"ה לא יעזבנו ולא יטשנו, מה שרק לא יעבור על עם ישראל בכלל ובפרט צריכים לחפש ולראות כל הזמן עד כמה הקב"ה עושה לנו בכל זאת ניסים גדולים מאוד, היפך הטבע, כי בני ישראל הם מעל הטבע בפרט מי שמחזיקים את עצמם באמונה.
מה העצה שיאיר לנו אור הגאולה גם בתוככי עומק הגלות? היאך נביא על עצמנו את הגאולה הכללית והפרטית שאנו כה מייחלים אליה?!
העצה לזה כפי שרבינו לימדנו היא: לדבר להשי"ת דיבורי 'תודה והודאה' ולהתעסק בזה כל העת במחשבה ובדיבור. על ידי אמירת תודה לה' על כל מה שעובר עלינו נזכה לאור האמת.
מיסודי אמונתנו היא להאמין שהכל כאשר לכל וכל מה שקורה לנו ועובר עלינו בכל הזמנים ובכל הענינים הינם בהשגחה ובאהבה נפלאה מהשי"ת, ולכן חלילה לנו להתהלך בעצבות ולחשוב כי חלילה ה' יתברך נטש אותנו ותקוותנו אבדה.
ולכן, ראשית עלינו להתבונן בחסדיו הגדולים של ה' על כל הפעמים שכבר הצילנו, כמה כבר ראינו בעינינו כי סיכך והגן עלינו בכל מיני אתגרים וקשיים שניצבו לפתחנו. והכל היה בחסד, כי אין שום דבר שמגיע לנו בדין והכל רק בחסד.
שנית, עלינו לזכור באופן תמידי כי אמנם על הכל יש לנו בחירה במה לבחור, אך הבחירה היא אך ורק לפני שאנחנו עושים צעד כלשהו בחיים, רק אז יש לנו בחירה לעשותו או לאו, אך אחרי שכבר עשינו – מה שעשינו כבר שייך כאן הענין של השגחה פרטית.
אך כשאדם הולך חלילה עם מסקנה שלא טוב לו, הרי הוא מסתבך יותר במועקותיו, כי הוא פוגם באמונה, דבר אשר מחשיך לו את הדרך לצאת מהתסבוכת. הדרך הנכונה והאמיתית היא אך ורק להודות לה' כל הזמן, ואם יתמיד בה האדם, אזי יאיר לו אור האמת לצאת מהחושך לאור. גם כשהוא מבקש בקשה כלשהי, הדרך הנכונה היא לומר קודם לה' 'אתה כולך רק טוב וחסד, ואתה תמיד מתנהג עמי בטוב, ולכן אני מודה לך על הכל'. כשאדם יכול להודות על הכל בכל ליבו, זה סימן על אמונה אמיתית בה', וזה סימן גם על כך שהוא זכה לקנין מידת האמת.
הזוהר הקדוש אומר שאין לנו שום זכות לבקש שום דבר בדין, אלא כל תפילתנו צריכה להיות רק על ידי מידת החסד. יום יום אנחנו אומרים בתפילתנו "צדיק ה' בכל דרכיו" ועבודתנו היא להיות תמיד מרוצים מכל האופנים והדרכים שהקב"ה בחר להנהיגנו בהם. כי לא מגיע לנו כלום ואיננו ראויים לכלום, ואנו רק מחויבים להודות לו על שקירב אותנו, ורק להודות לו על הכל. כשאנחנו מודים לה' נפתח לנו גם פתח שמאיר לנו את אור האמת לגמרי על מנת לצלוח את הנסיונות והמעברים הבאים.
גולשים צפו גם ב:
הברסלבים הראשונים
מסמך מרתק שרשם זלמן שזר מפיו של הרה"ח ר' שמואל מאיר אנשין על התקרבותו לברסלב, על עלייתו ארצה ועל חסידי ברסלב הראשונים בירושלים.
כולם יהיו ברסלב
האם כל הצדיקים שחיו אחרי רבי נחמן לא היו צדיקים? האם לעתיד לבוא כולם יהיו ברסלב? האם חובה על כל אדם להתקרב לרבי נחמן ולהיות חסיד ברסלב? תשובות - בפנים
לכו ונחדש המלוכה
זהו סוד ה'בראשית' מיד אחר ירח האיתנים – להתחיל מבראשית, להתחדש לגמרי ולשכוח את כל העבר. כי "אפילו אם עבר האדם מה שעבר, אפילו אם עבר על כל התורה כולה, אף על פי כן אין…
צעקת החיפוש
החיפוש אחרי נקודת הטוב הוא מעשה הקנאות הראוי ביותר עבור קדושת יהדותנו. והחיפוש הזה מתחיל בספרי הצדיקים, עובר בהכרח דרך שיחת חברים, ונעשה שלם ומוחלט מתוך בירור עצמי.
קירוב רחוקים – א
על החובה לעסוק בענין קירוב רחוקים • כוחו של יחיד • התועלת למקרב הנפשות • התענוג הנגרם לקב"ה כביכול על ידי קירוב רחוקים • הדרכות רביז"ל בעסק הקירוב • עובדות מאנ"ש ועוד | מאמר ראשון
גילוי העולמות (א)
לכל אדם ידיעות אודות המציאות, אותן קנה באמצעות כוחות החכמה והבינה שלו ובאמצעות הנתונים שנמסרו לו על ידי חושיו. אולם "דעת" היא התוודעות מסוג שונה אל המציאות. הכוונה לגילוי של הקודש בכל דבר, חיבור כל…
המלך והכפרי
"...פנה המלך אנה ואנה וראה כי אין איש, וכי כל שריו ועבדיו הנאמנים עזבוהו לנפשו, ומשכך, מצא המלך עצמו מיואש. הביט לכאן ולכאן, החל צועד מעט "עד שמצא בית כפרי אחד", ותוך שהוא מבוסס את…
בענין השמחה…
נקודת השמחה בעצם היהדות אמורה ללוות את הנפש לכל מקום אליו תתגלגל. המצוות והטוב שיש בכל יהודי, די בהם כדי להחיות את נפשו תמיד, בכל מצב. חיי אמונה הם כאלו שאינם נתונים לחסדי המצב והמקום.…