ראשי > מאמרים בתורת ברסלב > מיוחד: לקראת הילולת רבי נתן מברסלב

מיוחד: לקראת הילולת רבי נתן מברסלב

ו׳ בטבת תשפ״א

מיוחד: לקראת יום עשרה בטבת הקרב ובא, ליקטנו לכם לקט נפלא על גאון עוזינו, מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א. תולדות חייו, מאמרים וניגונים.

 

מיוחד: לקראת יום עשרה בטבת הקרב ובא, ליקטנו לכם לקט נפלא על גאון עוזינו, מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א. תולדות חייו, מאמרים וניגונים.

*

התלמיד הגדול – מסכת חייו של רבי נתן מברסלב

מסכת קורות חייו המופלאים של רבי נתן מברסלב, תלמידו הגדול, מאיר אורו וממשיך דרכו של רבי נחמן מברסלב, שמסר נפשו להפצת אור רבו בעולם, וזכה להיות זה אשר בזכותו קיימת תורת רבינו הקדוש בעולם.
לחץ כאן לקריאה


המתנה הגדולה שנתן לנו רבי נתן

המתנה הגדולה של רבי נתן מברסלב – והלימוד הגדול שעלינו ללמוד ממסכת חייו המופלאה, היא שנלמד ממסירות נפשו העצומה, ונכלל גם אנחנו באורו הגדול של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב באמת, בלב ונפש
לחץ כאן לקריאה


כשהתלמיד מחזק את הרב

עיון קל במכתב הראשון ממכתבי רבי נתן (עלים לתרופה), אותו שלח רבי נתן לרבינו, בתשובה על מכתב מרבינו לאנ"ש, בו תיאר את קשייו העצומים, וביקש מתלמידיו שיזכרו מה שעשה רבינו עבורם (ברוחניות) ושיתפללו עבורו.
לחץ כאן לקריאה


חינוך הילדים – לקט ממכתבי מוהרנ"ת

לרגל יום הילולת מוהרנ"ת: דברי חיזוק והתעוררות אשר כתב מוהרנ"ת לבניו הקטנים, מלוקטים מתוך ספר מכתביו "עלים לתרופה". במכתבים אלו ניתן לראות האיך חינך מוהרנ"ת את בניו הצעירים, שאף להם הזכיר בכל עת את התכלית הנצחית. (חנוך לנער)
לחץ כאן לקריאה


רבי נתן – ממשיך האור

"לרבי משה ברסלבר היה מנהג ללכת בכל יום לרבי אברהם בערניו, והיו מדברים מגדולת רבינו הקדוש. פעם אחת בא רבי משה לר' אברהם בערניו ולא היה בביתו. רצה ללכת. היה שם רבי בער מתלמידי רבינו, ראה שר' משה עומד לצאת, אמר לו: "דבר איתי". השיב לו: "אתם הרי שמעתם את רבינו בעצמו; מה אני אדבר איתכם?" ענה לו רבי בער: "אתם יודעים מרבינו דרך רבי נתן, יותר ממני" ● לרגל הילולת רבי נתן
לחץ כאן לקריאה


ללמוד מרבי נתן על שוויו של כל רגע

יש אחד שכשהוא שומע ש'גם מעט הוא טוב', הרי הוא מתרווח על כסאו ונהנה להתבטל, שהרי אמרו לו שגם מעט הוא טוב… ההבדל בינו לבין מוהרנ"ת הוא: הוא שמע שגם מעט זה 'מספיק', ואילו מוהרנ"ת היטה אזנו היטב וקיבל בתמימות שמעט הוא 'טוב'!
לחץ כאן לקריאה


רבי נתן מלמד: גם אנחנו יכולים!

לקראת יום ההילולא של רבי נתן: כולנו עומדים נדהמים מול גדולתו וקדושתו בכל השטחים הרוחניים: הכיצד זכה ילוד אישה למדרגות נשגבות שכאלו?! את הסוד מגלים לנו תלמידיו: הוא בחר בשתי נקודות יסוד שהיוו את סולם עלייתו.
לחץ כאן לקריאה


תיאור ימיו האחרונים והסתלקותו של מוהרנ"ת

תיאור ימיו האחרונים והסתלקותו של הענק שבענקים, מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א, גדול תלמידיו של רבינו הקדוש רבי נתן מברסלב זיע"א, מחבר הספרים ליקוטי הלכות ועוד, שאילולי הוא, לא היה נותר מתורת רבינו הקדוש "אפילו דף לגניזה"…
לחץ כאן לקריאה


לקראת הילולת רבי נתן: שיח שרפי קודש החדש – לקט שיחות

לקראת יום הילולת גאון עוזנו מהרנ"ת זיע"א ביום עשרה בטבת מציגה הוצאת 'משך הנחל' הוצאה מיוחדת של השיחות העוסקות בהסתלקותו ו'מכתב הסתלקות מוהרנ"ת' המובאים בספרי "שִׂיחַ שַׂרְפֵי קוֹדֶשׁ" – מאוצרותיו של הרה"ח רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל.
לחץ כאן לקריאה


ניגונים מרבי נתן

גדולתינו ותפארתינו

פעם, כשנסע רבי נתן לאיזה מקום, התנפלו המתנגדים על העגלה בה נסע, והחלו לתקוף אותו ואת אנ"ש שנסעו עמו. משנסתיימה המהומה, סיפר רבי נחמן מטולטשין, הוא שם לב כי רבי נתן נעלם. הוא חיפשו, ומצאו בין העצים בחורשה סמוכה, עומד סמוך לעץ, ושר (בניגון "אשת חיל") "את גדולתינו ואת תפארתינו [של חסידי ברסלב], יגלה משיח צדקינו".
לחץ כאן להאזנה


אשרינו מה טוב חלקינו

ניגון שעל פי המסורת הולחן (בשנות המחלוקת הגדולה) על ידי מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א, על המילים "אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלינו"
לחץ כאן להאזנה


הנה מה טוב ומה נעים

"תנועה" – לחן שע"פ המסורת הלחין רבי נתן, על המילים "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד". כאן: הקלטה מסעודת הילולת רבי נתן בשנת תשמ"ז.
לחץ כאן להאזנה

גולשים צפו גם ב:

real accessibility icon
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support