ראשי > מאמרים בתורת ברסלב > אומן ראש השנה

אומן ראש השנה

כ׳ בסיון תשע״ט

לקראת ראש השנה לקט מאמרים העוסקים בקברי צדיקים, בנסיעה לאומן לראש השנה ובכלל, בקיבוץ הקדוש ובנסיעה לצדיקים מרחבי האתר. אוסף מאמרים על אומן ועל אומן-ראש-השנה, חלק ראשון.

לקראת ראש השנה טרחו גולשי האתר וליקטו מהאתר מאמרים העוסקים בקברי צדיקים, בנסיעה לאומן לראש השנה ובכלל, בקיבוץ הקדוש ובנסיעה לצדיקים מרחבי האתר.

אוסף מאמרים על אומן ועל אומן-ראש-השנה, חלק ראשון.

להיות אצל המנחם הגדול

אנחנו מחפשים את התרופה המקורית ביותר, השורשית ביותר, היסודית ביותר. משהו שיגע בעומק הכי ראשוני והתחלתי שלנו ויזרים בעורקים שלנו חיים שעדיין לא טעמנו. כאשר העומק הזה יזועזע, יתגלגלו הניסים לכל החורים. אם השורש מתוקן – הענפים כבר יתוקנו ממילא. המחלה כבר תתרפא, השידוך כבר ימצא, הבנים יוולדו, המיואשים יתאוששו, כולם כבר ידעו למה הם קמים ועוד לאיזה בוקר…

למאמר המלא…

הראש השנה שלי

מה יש בו, בראש השנה, שרבינו הפך אותו ל"עיקר עניינו"? ומדוע ציווה על כל אנשיו – וכל המאמינים בכוחו – להיות אצלו בראש השנה, "לא יחסר איש"? והאם באמת ישנה בעיה הלכתית לצאת מארץ ישראל לקברי צדיקים?

למאמר המלא…

אומן אינה בשבילי

אני יודע שרבנו רוצה שנבוא אליו בראש השנה, אין לי ספק בזה. מעבר לכל העניין שאין לי כסף לזה, אבל אני רוצה להגיד לך את האמת, זה פשוט לא בשבילי, אני לא בן אדם כזה שאוהב המוניוּת, ואין לי שום כוח לתורים ולטיסות ולנסיעות, מה עושים?

למאמר המלא…

"כי תעביר ממשלת זדון"

בכל החגים האחרים אנו מודים לשם על הניסים והחסדים שעשה איתנו כעם. בראש השנה אין אנו עוסקים רק בעצמנו. אנו מתפללים עבור תיקון העולם כולו, מייחלים לגילוי מלכות השם עבור כל הברואים. הלא כך אנו מבקשים: "אלוקינו ואלוקי אבותינו, מלוך על כל העולם כולו בכבודך, והינשא על כל הארץ ביקרך, והופע בהדר גאון עוזך על כל יושבי תבל ארצך. וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו ויאמר כל אשר נשמה באפו: "ה' אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה".

למאמר המלא…

עיני עמך בך תלויות

במאמר זה ליקטנו עובדות וסיפורים מבעלי התפלה שהיו שלוחי הצבור במשך הדורות מזמן רבנו הקדוש ועד לדורנו אנו.

למאמר המלא…

לנסוע לצדיק

לנסוע אל הצדיק, להתקרב אליו ולדעתו הקדושה – זהו מסע שלא נגמר לעולם. אולי משום כך אמר רבינו ש"צריך לנסוע להצדיק" ולא אמר "לבוא" או "להגיע". כי מי הוא זה שיוכל לומר שכבר "הגיע", שכבר ירד לסוף דעתו של הצדיק ונמצא במחיצתו ממש? "כי מחמת שמוח הצדיק בעצמו אי אפשר לקבל ממנו,מפאת קדושתו העצומה, על כן הוא צריך להתכסות"

למאמר המלא…

"ראש השנה של רבינו"

בבואנו לקודש הקדשים, לקיבוץ הק', עלינו לבוא ברצונות וכיסופים וגעגועים חזקים לשוב בתשובה שלימה באמת ולהרגיש כאב חטאינו באמת, ולכסוף ולצעוק ולזעוק שנזכה לצאת מכל התאוות ומדות רעות ולכוף את יצרנו ומצד שני לשמוח שמחה עצומה על שזכינו להכלל בקיבוץ הקדוש הזה.

למאמר המלא…

השתטחות על קברי צדיקים

במעלת ההשתטחות * מדברי חז"ל והפוסקים, רבינו ז"ל ותלמידיו * ציון רביה"ק באומן * יציאה לחו"ל לקברי צדיקים * השתטחות כהנים * גדר 'דורש אל המתים' ועוד.

למאמר המלא…

גולשים צפו גם ב:

real accessibility icon
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support