תפילות למען הקיבוץ
ג׳ בתמוז תש״פ
לאור המלחמה באוקראינה והסכנה שהיא מעמידה לקיום הקיבוץ הקדוש באומן בראש השנה, הנה התפילות שראוי שכל חסיד ברסלב יאמר מדי יום ביומו.
על פי בקשת זקני אנ"ש שליט"א, לאור מגיפת הקורונה המשתוללת בעולם, והשנה, בשל המלחמה המשתוללת באוקראינה, והסכנה שהיא מעמידה לעצם קיום הקיבוץ הקדוש באומן בראש השנה תשפ"א, הרי סדר התפילות שביקשו זקני אנ"ש שליט"א, שכל חסיד ברסלב יאמר מדי יום ביומו.
כי רק עם תפילות ננצח!
חל איסור מוחלט להעתיק ללא רשות מראש.
פרק פ"ד בתהלים
א לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית לִבְנֵי קֹרַח מִזְמוֹר: ב מַה יְּדִידוֹת מִשְׁכְּנוֹתֶיךָ יְהוָה צְבָאוֹת: ג נִכְסְפָה וְגַם כָּלְתָה נַפְשִׁי לְחַצְרוֹת יְהוָה לִבִּי וּבְשָׂרִי יְרַנְּנוּ אֶל אֵל חָי: ד גַּם צִפּוֹר מָצְאָה בַיִת וּדְרוֹר קֵן לָהּ אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ אֶת מִזְבְּחוֹתֶיךָ יְהוָה צְבָאוֹת מַלְכִּי וֵאלֹהָי: ה אַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ עוֹד יְהַלְלוּךָ סֶּלָה: ו אַשְׁרֵי אָדָם עוֹז לוֹ בָךְ מְסִלּוֹת בִּלְבָבָם: ז עֹבְרֵי בְּעֵמֶק הַבָּכָא מַעְיָן יְשִׁיתוּהוּ גַּם בְּרָכוֹת יַעְטֶה מוֹרֶה: ח יֵלְכוּ מֵחַיִל אֶל חָיִל יֵרָאֶה אֶל אֱלֹהִים בְּצִיּוֹן: ט יְהוָה אֱלֹהִים צְבָאוֹת שִׁמְעָה תְפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה: י מָגִנֵּנוּ רְאֵה אֱלֹהִים וְהַבֵּט פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ: יא כִּי טוֹב יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי מִדּוּר בְּאָהֳלֵי רֶשַׁע: יב כִּי שֶׁמֶשׁ וּמָגֵן יְהוָה אֱלֹהִים חֵן וְכָבוֹד יִתֵּן יְהוָה לֹא יִמְנַע טוֹב לַהֹלְכִים בְּתָמִים: יג יְהוָה צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ:
(באדיבות אתר "תהלים")
תפילת מוהרנ"ת – ראש השנה אצל הצדיק
חוברה על ידי מורינו רבי נתן מברסלב זצוק"ל
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתְּזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לֵילֵךְ וְלִנְסֹעַ לְצַדִּיקִים אֲמִתִּיִּים עַל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, וְלִהְיוֹת מְקֻשָּׁר תָּמִיד לְצַדִּיקִים אֲמִתִּיִּים, וְעַל־יְדֵי־זֶה אֶזְכֶּה לְקַדֵּשׁ אֶת דַּעְתִּי וּמַחֲשַׁבְתִּי בִּקְדֻשָּׁה גְדוֹלָה. וְתַחְמֹל עָלַי בְּחֶמְלָתְךָ הַגְּדוֹלָה, וְתִהְיֶה בְעֶזְרִי וְתַצִּילֵנִי מֵעַתָּה מִכָּל מִינֵי מַחֲשָׁבוֹת זָרוֹת וּמִכָּל מִינֵי פְגַם הַדַּעַת שֶׁבָּעוֹלָם וּתְחָנֵּנִי מֵאִתְּךָ חָכְמָה דֵּעָה בִּינָה וְהַשְׂכֵּל, וּתְזַכֵּנִי מְהֵרָה לִקְדֻשַּׁת הַמַּחֲשָׁבָה בִּשְׁלֵמוּת בֶּאֱמֶת, וּבְרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תַּמְתִּיק וּתְבַטֵּל כָּל הַדִּינִים מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם, וְנִזְכֶּה לְקַבֵּל קְדֻשַּׁת רֹאשׁ הַשָּׁנָה עַל־יְדֵי הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים, וּלְתַקֵּן כָּל הַתִּקּוּנִים שֶׁצְּרִיכִין לְתַקֵּן בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁהוּא מְקוֹר הַדִּינִים שֶׁל כָּל הַשָּׁנָה.
וְתִהְיֶה מַחֲשַׁבְתֵּנוּ קְדוֹשָׁה וּטְהוֹרָה תָמִיד, וּבִפְרָט בְּרֹאשׁ־הַשָּׁנָה הַקָּדוֹשׁ. אָנָּא רַחוּם בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תְּרַחֵם עָלֵינוּ, וּתְזַכֵּנוּ וּתְחָנֵּנוּ אָז לִקְדֻשַּׁת הַמַּחֲשָׁבָה בְּיוֹתֵר, וְתִשְׁמְרֵנוּ וְתַצִּילֵנוּ שֶׁלֹּא יַעֲלֶה אָז עַל מַחֲשַׁבְתֵּנוּ שׁוּם מַחֲשָׁבָה זָרָה וְחִיצוֹנָה כְּלָל, רַק בְּשִׁמְךָ נָגִיל כָּל הַיּוֹם בְּאֵימָה וּבְיִרְאָה בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה גְדוֹלָה, בְּמַחֲשָׁבוֹת קְדוֹשׁוֹת וְזַכּוֹת וְצַחוֹת בְּתַכְלִית הַזַּכּוּת וְהַבְּהִירוּת, עַד שֶׁנִּזְכֶּה בְּכֹחַ הִתְקַשְּׁרוּת הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים, לְתַקֵּן וּלְבָרֵר כָּל הַבֵּרוּרִים בְּרֹאשׁ־הַשָּׁנָה, לְבָרֵר כָּל נִיצוֹצוֹת הַקְּדֻשָּׁה מֵעִמְקֵי הַקְּלִפּוֹת, וּלְהַמְתִּיק וּלְבַטֵּל כָל הַדִּינִים שֶׁבָּעוֹלָם מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְיֻמְשַׁךְ עָלֵינוּ אַךְ טוֹב וָחֶסֶד וִישׁוּעָה וְרַחֲמִים גְּדוֹלִים, "מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה".
וְתִכְתְּבֵנוּ וְתַחְתְּמֵנוּ אָז לְחַיִּים טוֹבִים אֲרוּכִים וּלְשָׁלוֹם, לְחַיִּים אֲמִתִּיִּים, חַיִּים שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם יִרְאַת שָׁמַיִם, חַיִּים שֶׁנִּזְכֶּה בָּהֶם לִשְׁמֹר מִצְווֹתֶיךָ וְלַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בֶּאֱמֶת וּבְלֵב שָׁלֵם, וּלְתַקֵּן כָּל מַה שֶּׁפָּגַמְנוּ מֵעוֹדֵנוּ עַד הַיּוֹם הַזֶּה, וְתַשְׁפִּיעַ עָלֵינוּ פַּרְנָסָה טוֹבָה וְרַחֲמִים וְחַיִּים וְשָׁלוֹם וְכָל טוֹב:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה יוֹדֵעַ גֹּדֶל הַחִיּוּב לִנְסֹעַ עַל רֹאשׁ־הַשָּׁנָה לְצַדִּיקִים אֲמִתִּיִּים, וְגַם אַתָּה יוֹדֵעַ אֶת עֹצֶם רִבּוּי הַמְּנִיעוֹת שֶׁמִּתְגַּבְּרִים עַל זֶה מִכָּל הַצְּדָדִים. חוֹמֵל דַּלִּים חוּס וַחֲמֹל עָלֵינוּ, וְעָזְרֵנוּ וְזַכֵּנוּ לְשַׁבֵּר כָּל הַמְּנִיעוֹת, וְהוֹרֵנוּ דְּרָכֶיךָ, וְהַדְרִיכֵנוּ בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנוּ, שֶׁנִּזְכֶּה לֵילֵךְ וְלִנְסֹעַ לְצַדִּיקִים אֲמִתִּיִּים עַל רֹאשׁ־הַשָּׁנָה, בְּאֹפֶן שֶׁנִּזְכֶּה עַל יָדָם לִקְדֻשַּׁת הַמַּחֲשָׁבָה בֶּאֱמֶת כִּי אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁעַכְשָׁו בְּעוּקְבוֹת מְשִׁיחָא, עִקָּר סְמִיכָתֵנוּ וִישׁוּעָתֵנוּ הִיא רַק עַל יְמֵי רֹאשׁ־הַשָּׁנָה הַקְּדוֹשִׁים, אֲשֶׁר בָּהֶם אָנוּ נִשְׁעָנִים לְהִתְקָרֵב אֵלֶיךָ, וּלְהַמְשִׁיךְ אֱלָהוּתְךָ וּמַלְכוּתְךָ עָלֵינוּ מֵרֹאשׁ הַשָּׁנָה עַל כָּל הַשָּׁנָה כֻּלָּהּ.
וַאֲנַחְנוּ לֹא נֵדַע מַה נַּעֲשֶׂה בִּימֵי רֹאשׁ־הַשָּׁנָה הַקְּדוֹשִׁים, וְאֵיךְ לְרַצּוֹת אוֹתְךָ אָז כָּרָאוּי, שֶׁנִּזְכֶּה לְהַמְלִיכְךָ עָלֵינוּ בְּאֵימָה וּבְיִרְאָה, וְאֵיךְ לַעֲמֹד כְּנֶגֶד כָּל הַשּׂוֹנְאִים וְהַמְקַטְרְגִים, לִסְתֹּם פִּי מַסְטִינֵינוּ וּמְקַטְרְגֵינוּ, כִּי־אִם בִּזְכוּת וְכֹחַ הַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים, עֲלֵיהֶם אָנוּ נִשְׁעָנִים וּבָהֶם אָנוּ סְמוּכִים, כִּי הֵם יִלָּחֲמוּ לְפָנֵינוּ, וְיַכְנִיעוּ וְיַפִּילוּ כָל שׂוֹנְאֵינוּ וְרוֹדְפֵינוּ, וְיַמְשִׁיכוּ עָלֵינוּ קְדֻשַּׁת רֹאשׁ־הַשָּׁנָה בִּשְׁלֵמוּת.
עַל כֵּן רַחֵם עָלֵינוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ, וֶהְיֵה בְּעֶזְרֵנוּ שֶׁנִּזְכֶּה לְשַׁבֵּר כָּל הַמְּנִיעוֹת וְנִזְכֶּה לָבוֹא לְצַדִּיקִים אֲמִתִּיִּים עַל רֹאשׁ־הַשָּׁנָה, וּלְהִתְקַשֵּׁר אֲלֵיהֶם בֶּאֱמֶת, וְלִזְכּוֹת לִקְדֻשַּׁת הַמַּחֲשָׁבָה בִּשְׁלֵמוּת עַל יָדָם, וְנִזְכֶּה לְהַמְתִּיק וּלְבַטֵּל כָּל הַדִּינִים, וּלְהַמְשִׁיךְ עָלֵינוּ חֲסָדִים טוֹבִים, וּתְזַכֵּנוּ לְהַכִּיר וְלָדַעַת רוֹמְמוּתְךָ וּמֶמְשַׁלְתְּךָ עָלֵינוּ, וְתִמְלֹךְ עָלֵינוּ בִּכְבוֹדְךָ מְהֵרָה, "וְיֵדַע כָּל פָּעוּל כִּי אַתָּה פְעַלְתּוֹ, וְיָבִין כָּל יְצוּר כִּי אַתָּה יְצַרְתּוֹ, וְיֹאמַר כֹּל אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְאַפּוֹ, יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֶלֶךְ וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה". וּתְטַהֲרֵנוּ וּתְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְּדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם אָמֵן סֶלָה:
(ליקוטי תפילות, ח"א תפילה ע"ו, ע"פ תורה רי"א בליקו"מ)
לחצו כאן והורידו את התפילה בקובץ נוח להדפסה – הדפיסו והפיצו!
תפילת רבי יצחק ברייטער
חוברה על ידי הרה"ח רבי יצחק ברייטער זצ"ל, מגדולי חסידי ברסלב בפולין, הי"ד, בתקופה שבה, בגלל השלטון הקומוניסטי, לא ניתן היה להגיע לציון (כמסופר, בין היתר, כאן).
בשנים שעברו, בעקבות מגיפת הקורונה שסגרה את הגבולות בין המדינות, והשנה בשל המלחמה המשתוללת באוקראינה, הפכה התפילה הזו שוב לרלוונטית, ועלינו להתפלל ולבקש שנזכה, שוב, לעלות לציון רבינו הק' ולשפוך שם שיחנו לפני ה' יתברך
רִבּוֹן כָּל עוֹלָמִים, אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמוֹת. הַחוֹשֵׁב מַחְשָׁבוֹת לְבַל יִדַּח מִמֶּנּוּ נִדָּח. אַתָּה זִכִּיתָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, לִהְיוֹת בִּכְלַל זֶרַע יִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ. וְקֵרַבְתָּ אוֹתָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לְצַדִּיקֵי אֱמֶת, וְנָטַעְתָּ בָּנוּ אֱמוּנָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, לְהַאֲמִין בְּךָ וּבְתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה וּבְצַדִּיקֶיךָ הָאֲמִתִּיִּים, לְהַאֲמִין בְּכָל דִּבְרֵיהֶם הַקְּדוֹשִׁים, וּבְכָל עִנְיָנָם, אֲשֶׁר הוּא אֱמֶת וְיַצִּיב וְנָכוֹן וְקַיָּם.
עַל כֵּן חוּס וַחֲמֹל עָלֵינוּ, אָבִינוּ אָב הָרַחֲמָן, שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה, כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל בְּרַחֲמִים. וְעָזְרֵנוּ בַּחֲסָדֶיךָ הַגְּדוֹלִים, שֶׁנִּזְכֶּה מְהֵרָה לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם, אֶת כָּל דִּבְרֵי הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים, אֶת כָּל אֲשֶׁר הוֹרוּ וְלִמְּדוּ אוֹתָנוּ, לְמַעַן נִזְכֶּה כֻּלָּנוּ לָשׁוּב אֵלֶיךָ בִּמְהֵרָה, עַל כָּל חַטֹּאתֵינוּ וַעֲוֹנֹתֵינוּ וּפְשָׁעֵינוּ, וְנִזְכֶּה כָּל אֶחָד לְקַבֵּל תִּקּוּנוֹ הַצָּרִיךְ לוֹ, עַל יְדֵי בְּחִירֵי צַדִּיקֶיךָ הָאֲמִתִּיִּים.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מָלֵא רַחֲמִים רַבִּים וַחֲסָדִים גְּדוֹלִים תָּמִיד עַל כָּל הַחֲפֵצִים לְהִתְקָרֵב אֵלֶיךָ. אַתָּה חָמַלְתָּ עָלֵינוּ בַּדּוֹרוֹת הָאַחֲרוֹנִים הָאֵלֶּה, בְּעִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא, וְשָׁלַחְתָּ לָנוּ רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲמִתִּי, הַהוֹלֵךְ לְפָנֵנוּ וּמוֹרֶה אוֹתָנוּ אֶת הַדֶּרֶךְ נֵלֵךְ בָּהּ, וְאֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר נַעֲשֶׂה, לְמַעַן לֹא נִישַׁן וּנְאַבֵּד אֶת יָמֵינוּ וּשְׁנוֹתֵינוּ, הַלֹּא הוּא נַ'חַל נ'וֹבֵע מְ'קֹר חָ'כְמָה, רַבֵּינוּ נַחְמָן בֶּן פֵיגֶא זְכוּתוֹ תָּגֵן עָלֵינוּ אָמֵן, אֲשֶׁר הוּא מְעוֹרֵר אוֹתָנוּ מִשְׁנָתֵנוּ וּמְלַהֵב (- מַבְעִיר) אֶת לְבָבֵינוּ הָאָטוּם, וּמְחַזֵּק אוֹתָנוּ לְהִתְחַזֵּק וְלַעֲמֹד תָּמִיד עַל עָמְדֵנוּ, כִּי הוּא הוֹלֵךְ לְפָנֵנוּ וּמִתְפַּלֵּל וּמַמְלִיץ טוֹב בַּעֲדֵנוּ. וְהוּא יִחֵד עֵדִים נֶאֱמָנִים אֲשֶׁר גַּם אַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ כָּל מִי שֶׁיָּבוֹא עַל קִבְרוֹ הַקָּדוֹשׁ. וְיֹאמַר שָׁם הַעֲשָׁרָה מִזְמוֹרֵי תְּהִלִּים, הַיְּדוּעִים וְהַמְּסֻגָּלִים לְתַקֵּן פְּגַם הַבְּרִית, אֲשֶׁר הַצַּדִּיק הַזֶּה הוֹצִיא הַסּוֹד הַזֶּה מִתַּעֲלוּמוֹת בִּשְׁבִיל תִּקּוּן נְפָשׁוֹת הַנִּדָּחוֹת, וְיִתֵּן פְּרוּטָה לִצְדָקָה עֲבוּרוֹ, אֲזַי אֲפִלּוּ אִם גָּדְלוּ וְעָצְמוּ עֲוֹנֹתָיו וַחֲטָאָיו שֶׁל הָאִישׁ הַהוּא מְאוֹד מְאוֹד חַס וְשָׁלוֹם, יִתְאַמֵּץ וְיִשְׁתַּדֵּל הַצַּדִּיק הַזֶּה בְּכָל כּוֹחוֹ לְהוֹשִׁיעוֹ וּלְתַקְּנוֹ וּלְהוֹצִיאוֹ מִן הַשְּׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת וּמִתַּחְתָּיו. וּבְזֶה הַלָּשׁוֹן אָמַר: "אִיךְ וֶועל מִיךְ לֵיגְען אִין דֶּער לֶענְג אוּן אִין דֶער בְּרֵיט, אִיךְ זָאל אִים אַ טוֹבָה טְאָהן. בַּי דִי פֵּאוֹת וֶעל אִיךְ עִם אַרֹיְס צִיהֶען פִין שְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת וּמִתַּחְתָּיו" ( – אַנִּיח עַצְמִי לָאֹרֶךְ וְלָרֹחַב לְהֵיטִיב עִמּוֹ. מֵהַפֵּאוֹת אֶמְשְׁכֵהוּ וְאוֹצִיאֵהוּ מִשְּׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת וּמִתַּחְתָּיו). וְאַתָּה יָדַעְתָּ רִבּוֹנוֹ דְּעַלְּמָא כֻּלָּא, אֶת כָּל מַה שֶׁעוֹבֵר עָלֵינוּ, עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד בָּעִתִּים הַלָּלוּ, וּבִפְרָט בְּעִנְיַן פְּגַם הַבְּרִית, אֲשֶׁר הוּא פְּגַם כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ, חַס וְשָׁלוֹם, אוֹי לִי וַי לִי, מָה אֹמַר לְפָנֶיךָ יוֹשֵׁב מָרוֹם וּמָה אֲסַפֵּר לְפָנֶיךָ שׁוֹכֵן שְׁחָקִים הֲלֹא כָּל הַנִּסְתָּרוֹת וְהַנִּגְלוֹת אַתָּה יוֹדֵעַ.
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מָלֵא רַחֲמִים. יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת, אַתָּה יוֹדֵעַ רָזֵי עוֹלָם וְתַעֲלוּמוֹת סִתְרֵי כָּל חָי, אַתָּה חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן, וּבוֹחֵן כְּלָיוֹת וָלֵב, לְפָנֶיךָ נִגְלוּ כָּל תַּעֲלוּמוֹת, אֵיךְ שֶׁמִּתְגַּבְּרִים הַמְּנִיעוֹת וְהַנִּסְיוֹנוֹת וְהַיְּרִידוֹת בָּעֵת הַזֹּאת, אֲשֶׁר הַכְּפִירוֹת וְהַפְּרִיצוּת וְהַתַּאֲווֹת מִתְגַּבְּרִים בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר וְיוֹתֵר. וְהַפְּלֵיטָה הָאַחַת הַנִּשְׁאֶרֶת לָנוּ, אַחַר הִסְתַּלְּקוּת רַבֵּינוּ הַקָּדוֹשׁ, הוּא צִיּוּנוֹ הַקָּדוֹשׁ בִּקְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר בְּכוֹחוֹ לְהַעֲלוֹת וּלְתַקֵּן הַכֹּל אֵלֶיךָ, וּבַעֲוֹנֹתֵינוּ הָרַבִּים גַּם זֶה נִטְרָף מֵאִתָּנוּ, וְטָרֹף טֹרַף יוֹסֵף, וְלַיּוֹצֵא וְלַבָּא אֵין שָׁלוֹם, דַּרְכֵי צִיּוֹן אֲבֵלוֹת מִבְּלִי בָּאֵי מוֹעֵד.
וְעַתָּה מֵאַיִן יָבוֹא עֶזְרֵנוּ, אָנָה נִשְׁפֹּךְ שִׂיחֵנוּ, אָנָה הַמָּקוֹם אֲשֶׁר נוּכַל שָׁם לְהִתְוַדּוֹת עַל כָּל מַה שֶׁעוֹבֵר עָלֵינוּ, לְמַעַן יִתְהַפְּכוּ כָּל יְרִידוֹתֵינוּ לַעֲלִיּוֹת וְהָעֲווֹנוֹת לִזְכוּיוֹת, וְנִזְכֶּה לָצֵאת מִכָּל זוּהַמׇּתֵנוּ וְכִעוּר מַעֲשֵׂינוּ וּכְסִילוּת דַּעְתֵּנוּ. עַל כֵּן יֶהְמוּ וְיִכְמְרוּ מֵעֶיךָ וְרַחֲמֶיךָ עָלֵינוּ, וַעֲשֵׂה לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל הַמְּשֻׁתָּף בְּשֵׁם הַצַּדִּיק הָאֲמִתִּי, וְעָזְרֵנוּ בִּזְכוּתוֹ וְכוֹחוֹ שֶׁיִּפָּתְחוּ מְהֵרָה שַׁעֲרֵי צִיּוֹן הַנְּעוּלִים, וּפְתַח לָנוּ שַׁעַר בְּעֵת נְעִילַת שַׁעַר, פִּתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי צֶדֶק אָבֹא בָם אוֹדֶה יָהּ, פִּתְחוּ שְׁעָרִים וְיָבֹא גוֹי צַדִּיק שֹׁמֵר אֱמֻנִים. זֶה הַשַּׁעַר לַה' צַדִּיקִים יָבוֹאוּ בוֹ, שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד, וְנִזְכֶּה כֻּלָּנוּ לָבוֹא שָׁמָּה בִּרְנָנָה וּלְהִשְׁתַּטֵּחַ עַל הַצִּיּוּן הַקָּדוֹשׁ בִּתְפִלָּתֵנוּ, וְנִזְכֶּה מְהֵרָה לְהִתְעוֹרֵר מִשְׁנָתֵנוּ הָעֲמֻקָּה, וְלָקוּם מִנְּפִילָתֵנוּ וְלָשׁוּב אֵלֶיךָ בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה וּבְלֵב שָׁלֵם, וּלְהִתְנַהֵג מֵעַתָּה כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב, אֲנַחְנוּ וְכָל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְלֹא נָשׁוּב עוֹד לְכִסְלָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִינוּ, וְהֶגְיוֹן לִבֵּנוּ לְפָנֶיךָ ה' צוּרֵנוּ וְגוֹאֲלֵנוּ אָמֵן וְאָמֵן.
לחצו כאן והורידו את התפילה לזכות להגיע לציון בקובץ מעוצב ונוח להדפסה ולקריאה
לחצו כאן והורידו את סדר התפילות השלם למען לקיום הקיבוץ
גולשים צפו גם ב:
הלל צייטלין: עתידה של ברסלב
הלל צייטלין במאמר מרתק: מהו חסיד ברסלב, מיהו רבי נחמן מברסלב, והאם תתקיים דרכו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב גם בעתיד. מסמך מדהים ומרתק.
"הלל זקנקן"
סיפור נפלא מספר הזכרון לקהילת פשדבוז', שערך משה צחי, ובו הוא מספר סיפור נפלא על ר' אפרימ'ל קרקובסקי זצ"ל - ועל יהודי יקר ותמים שהתקרב דרכו לברסלב - ה"ה ר' הלל ליבסקינד הי"ד.
המרגלית האבודה
"חלפה שעה קלה והעני הקיץ משנתו, וכשאך ראה את השלחן נקי מן השיריים, חטפו בולמוס מרוב צער וכמעט שיצא מדעתו. הוא ידע היטב את נפשו השפלה של רב החובל בן הבליעל, וכי כל הכבוד שעשה…
דקה של תפילה…
התפילה היא, ברוך השם, רחבת ידיים ומקיפה. כל אדם יכול למצוא בה נקודה שקל לו "להזדהות" איתה, על פי נטיית ליבו, שאיפותיו הרוחניות או קשייו הגשמיים. קחו לכם ברכה אחת, קטע אחד, משפט אחד בתפילה,…
כיושב בסתר
כשמבקשים מאתו יתברך אודות רוחניות, סוף כל סוף זוכים לזה ונענים. ואפילו כשחס ושלום לא יזכה לטוב הנצחי והרוחני הזה שכל כך ביקש והתחנן עליו לפניו יתברך בגלל חשבונות שמימיים, עם כל זה ועל כל…
להמיר פחד באור
כל מילה של תפילה היא השתדלות מדויקת ומקדמת, כמו לחיצה על הכפתור הנכון. המנוף הופעל, הכבל המחלץ בדרך אליך, כל הבריאה נעתקת ממקומה ומכוונת את עצמה כלפיך - לעזור לך, לכוון אותך, להביא אותך קרוב…
מבחן לאמונה
לפעמים נדמה שהצורך לחזק את האמונה ולהפנים אותה, מתייחס לתינוקות של בית רבן או לאנשים שהגיעו מחוץ לעולם המאמין. ובכן, כדי שנתפכח מן האשליה הזו, עלינו לדעת שעדיין אנו צריכים לעמול על הבסיס הזה, על…
שמע ישראל
אם נאמין באמת שאכן אב גדול לנו, והוא העומד מאחורינו, לידנו, לצידנו – איתנו! – לעזרינו, כי בעצם הוא הנותן בנו את הכח לקום שוב ושוב, להחזיר מכה תחת מכה וחרב תחת חרב, אם באמת…
עבודת השמחה בפורים
בפורים מתגלה כוחה של עבודת השמחה - כמובא בספר "מחשבות חרוץ" שהכוח המסוגל למחיית עמלק וההתגברות כנגדו הינו "שמחה של מצווה" אשר בכוחה בלבד נוכל לנצח את עמלק, כמאמר הנביא נחמיה - "חדות השם היא…
אחר פורים…
לקט שיחות ומכתבים בענין "אחר פורים", אותה תורה נפלאה בליקוטי מוהר"ן חלק ב, בה מסביר רבינו את הקשר בין פורים לפסח, באמצעות פרשת פרה הנקראת ביניהם. ורבי נתן שמבאר את הקשר שביניהם לבין רבינו הקדוש.…
פורים כל השנה
אחר שנתעוררו אצל האדם רגשי קודש של כיסופים וגעגועים לעזוב את כל הבלי העולם הזה, ולהידבק אך ורק בהשם יתברך, תמה האדם ושואל, איה הם אותם הכיסופים ביום המחרת, כשאני קם על צד שמאל, ואין…