ראשי > מאמרים בתורת ברסלב > היכן מונחת הברכה?

היכן מונחת הברכה?

כ״ז בתמוז תשע״ט

שלהי אלול. בעלך מתכונן לנסיעתו לאומן, ואת בטח שואלת את עצמך בשלב זה "למה לא מספיק להתפלל?" "למה לא לשלוח את הבעל לצדיק אחר?" "וכי חסרים קברי צדיקים בארץ?" "ומעל הכל – איך אשאר לבד בראש השנה עם כל הילדים שיתפסו לי על הראש?"

ישנם דברים שאנו יודעות שבלעדיהם לא נוכל להיות שמחות. כגון קשר אוהב בין בני המשפחה, נאמנות וחברות עם הבעל, ערכים ומידות טובות בלב הילדים, פרנסה, בריאות וכן הלאה ערכים ואבני בניין חשובות. ואנו רצות מזיעות ומתנשפות בגשמיות וברוחניות כדי להשיגם. עמלות לחבר בין לבבות האחים, חותרות להנחיל ערכים נשגבים בלב הילדים הגדלים, משקיעות שעות אל תוך הלילה למרות העפעפיים הכבדות בשיחות נפש לחיבור לבבות עם הבעל, רצות ועמלות למען הפרנסה.

אך לעיתים אנחנו מפספסות משהו. משל לאותו אדם שמצאו חברו מחפש תחת מנורת הרחוב. שואל אותו חברו "מה אתה מחפש?" "שרשרת יקרה שאבדה לאישתי" מגיעה התשובה. ושוב שואל החבר "ומדוע אתה חושב שהיא דווקא כאן" והתשובה משתגרת "אני לא בטוח בכלל שהיא כאן. למעשה אני די בטוח שהיא לא כאן אלא שכאן יש אור של מנורת הרחוב ובמקום אחר חשוך"

כך גם אנחנו נוהגות לא אחת. ממשיכות באופן אוטומטי את מנהגינו אותם נהגנו לפני שנים בתקוה ששם נמצא את אשר חשק ליבנו רק בגלל שאת האופן הזה של התנהגות והשתדלות אנחנו מכירות.

יש דרך נוספת להשיג ברכה בעמלנו. דרך שבה יתברכו השעות אותן אנו משקיעות לבנות את בתינו ואת נפשות ילדינו. הדרך הזו היא דרך שנסללה עבורנו משנים קדמוניות על ידי צדיקי הדורות שבכל דור ודור. הם שחתרו כל ימי חייהם עבורנו נתיב ישיר אל בורא עולם בזכות צדקותם למען נתברך ועדיין עושים זאת לאחר מותם. ולא רק זאת אלא שכוחם לאחר מותם לא ישוער מאשר בחיי חיותם כנאמר "חביבים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם"

בראש השנה מתקבצים המוני יהודים מכל העדות, החסידויות, ההנהגות והייחוסים אל הצדיק אשר הבטיח "ראש השנה שלי עולה על הכל"

"כל מעשיכם אשר אתם עמלים בהם ומייגעים עצמכם על מנת להמשיך ברכה אל חייכם, אני אוסף עבורכם בראש השנה מתקן את תיקוני "משפץ" את הטעון "שיפוץ" ופותח עבורכם שער ישירות אל אוצר מתנות חינם של הבורא"

בטח את שואלת בשלב זה "למה לא מספיק להתפלל?" "למה לא לשלוח את הבעל לצדיק אחר?" "וכי חסרים קברי צדיקים בארץ?" "ומעל הכל – איך אשאר לבד בראש השנה עם כל הילדים שיתפסו לי על הראש?"

שאלות אמיתיות ונכונות שהתשובה עליהן היא אחת ופשוטה – הצדיק הזה רבי נחמן מברסלב הבטיח!

הוא אמר – מי שיבוא אלי ויאמר על הציוני את התיקון הכללי, ייתן פרוטה לצדקה ויספר לי את חסרונו אני מבטיח לו שאשטח עצמי לאורך ולרוחב לעשות לו טובה נצחית. ואם כך הבטיח למי שיבוא אליו בכל יום מימות השנה על אחת כמה וכמה למי שיגיע ביום המסוגל ביותר יום ראש השנה שהוא ההתחלה והראש של כל השינויים של אותה השנה.

והוסיף – שגם את המקולקל והפגום ביותר שבנשמות ישראל אשר אותו הוא לא מצליח לתקן בימות השנה – בראש השנה יכול לתקנו תיקון נצחי.

כל הנאמר לעיל הוא בבחינת מה שכתוב בתורה ב' בליקוטי מוהר"ן על הפסוק "ויביאו את המשכן אל משה" ומסביר שם רבי נחמן שרק משה הוא בבחינת צדיק האמת שבכל דור ידע לקחת את התפילות של כולם ולהעלות אותם וליצור מהם מציאות שלמה ומתוקנת ולהמשיך עבורם ברכה.

יהי רצון שנזכה לקשר את כל דרכינו אל צדיקי האמת ולראות ברכה במעשינו ושמחה בפרי עמלנו.

גולשים צפו גם ב:

real accessibility icon
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support