ראשי > מאמרים בתורת ברסלב > דיבור של תשובה…

דיבור של תשובה…

י״א באלול תשפ״א

כולנו הרי רוצים לזכות לשנה טובה באמת. ובכן: אין מה שיכול להמתיק דינים בכל המישורים כמו דיבורים בתמימות ופשיטות. נקרא אל ה' בחזקה, כי בפינו ובלבבנו לעשות זאת.

"אלול" – זכינו בזכות מופלאה שאין דומה לה. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לחודש התשובה והתקוה, חודש הרחמים והרצון. הדרך נפתחה, ימין ה' מושטת אלינו, ועלינו נפל חובת היום לא להסיח דעת ולהשתמש בכח הפה והדיבור שהוא שורש התשובה.

הבה נטה אוזן לקריאתו הבוקעת מן הלב של רבי נחמן מטולטשין באיגרתו: "אחי ידידי, ימי אלול הקדושים ממשמשים ובאים לחיים ולשלום בגשמיות ברוחניות, יזכנו ה' לקיים 'קחו עמכם דברים ושובו אל השם', אל תקרי דברים אלא דיבורים, דיבורים קדושים, להרבות בלימוד התורה ובפרט בנסתרות שבתורה, ספר תיקונים הקדוש, וספר ליקוטי מוהר"ן, ותהילים ותפילות. אחוז בהם אחי ידידי והפוך והפוך בהם וסיב ובלה בהם, ובהם ייוושע בגשמיות וברוחניות שתכתב ותחתם לחיים טובים חיים מתוקים".

"הכל חפצים ליראה את שמך" אבל שוכחים את סוד הכח לתשובה, "ובודאי היא עצה גדולה וקלה שהכל יכולין לקיימה, כי יכולין לזכות לתשובה ולחיי עולם הבא על ידי הדיבור לבד" (ליקוטי הלכות, קריאת שמע ה, יד). גם הגרוע שבגרועים מוזמן להשתמש בעצה עצומה זו, שהרי "שוחד מחיק רשע יקח להטות ארחות משפט" (משלי יז, כג) וכפירוש רש"י שם: "הקב"ה מקבל דברי הכנעה ופיוס מחיק הרשעים, כלומר, בסתר בינו לבינם, להפוך דינו מרעה לטובה".

כולנו הרי רוצים לזכות לשנה טובה באמת, כולנו גם רוצים לזכות להסתופף בצל הצדיק שהכריז והזהיר כל כך לבוא אליו לקבל את גודל כוחו בימים הנשגבים הללו, וישנם חששות הממלאים את הלב. ובכן: אין מה שיכול להמתיק דינים בכל המישורים כמו דיבורים תמימים. נקרא אל ה' בחזקה, כי בפינו ובלבבנו לעשות זאת.

גולשים צפו גם ב:

real accessibility icon
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support